Proč nejsou videoherní soutěže více populární
Videohry jsou stále populárnější, a to jak mezi mladými, tak i mezi staršími lidmi. A není divu, umožňují zábavu komukoliv, bez ohledu na jeho fyzickou kondici. Není tedy divu, že se objevuje čím dál více e-sportovních turnajů, tedy soutěží právě v nejrůznějších videohrách. Ty pak mají mnohdy skutečně hodnotné ceny a peněžní odměny pro vítěze. Na rozdíl od klasických sportů však nejsou medializovány či přenášeny na běžných televizních programech, a to hned z několika důvodů. Tím hlavním je, že televize již od počátku zaujímala k videohrám spíše odmítavý postoj. Tak si vychovala veřejnost, která na ně má podobný názor, považuje je za násilné a za něco vhodného tak nejvýše pro děti. Na dospělé, kteří se jim věnují, pak koukají s despektem.
To však znamená, že o nich nemají ani ponětí. Pokud by tedy byl přenos například z utkání mistrovství světa v některé z videoher, běžný člověk by neměl nejmenší tušení, co se na obrazovce děje a kdo vyhrává, případně co hráči zrovna dělají. Přenos by je tak nebavil, což je poměrně škoda, neboť tak často přichází o napínavé zápasy, srovnatelné i s fotbalem či hokejem.
Dále je tu fakt, že ani samy videoherní společnosti nemají o medializaci v tomto směru přílišný zájem. Cílí totiž na určitou skupinu zákazníků, a ta spíše než televizi využívá internet. Reklamní spoty či přenosy v televizi by byly příliš drahé, a vzhledem k již zmíněnému pohledu veřejnosti na videohry by byl i výsledek nejistý. Je tedy jasné, že je zde velký prostor pro zlepšení. Bohužel to v současné době vypadá, že jej nikdo nechce využít. Byl by to totiž běh na dlouhou trať, a televize budou raději investovat do osvědčených věcí, jako je hokej či fotbal. Jistě, většina lidí tak přichází o sportovní zážitky, avšak to je něco, co televize, kterým jde především o peníze, příliš netrápí.